2016. február 6-án sikeresen lezajlott a Társulat rendkívüli küldöttközgyűlése. Ezen, és a korábbi, 2015. májusi küldöttközgyűlésen elfogadott módosításokkal több ponton megváltozott a Társulat Alapszabálya. A változtatások jelentős része - így a közgyűlési rendszerre történő áttérés és a tagdíjfizetés rendjének változtatása - a tagság döntése alapján történt, másokra a jogszabályváltozások és a Fővárosi Törvényszék hiánypótlási felszólítása alapján kellett sort kerítenünk. Az új Alapszabály szövegét, valamint a két küldöttközgyűlés jegyzőkönyvét a társulat honlapján valamint a Társulat Titkárságán találjátok, az alábbiakban csak a legfontosabb és legtöbb tagot érintő változásokat soroljuk fel:
- A tagság számos fórumon kifejezett akaratának megfelelően a Társulat legfőbb döntéshozó szerve mostantól a Közgyűlés, ahol minden szavazásra jogosult tag személyesen vagy meghatalmazott útján szavazhat és ezáltal dönthet a Társulat fejlődésének irányáról. A következő közgyűlést az Elnökség 2016. május 21-re hívta össze (lásd az erről szóló külön hírt).
- 2016-tól az éves tagdíj fizetése a tárgyév március 31-ig esedékes. A tagdíj megfizetése a döntéshozatalban való részvétel (szavazási jogosultság) és tisztségre választhatóság feltétele. Az Elnökség 2016. március 3-i döntése értelmében a rendes tagsági jogviszony felújítása a legutóbbi fizetés óta felhalmozott tagdíjhátralék megfizetése nélkül is lehetséges (visszamenőlegesen nem kell kifizetni a tagdíjat, csak új belépési nyilatkozatot kell kitölteni, elsősorban adategyeztetési célból), ez azonban nem eredményez folyamatos tagsági jogviszonyt.
- Tekintettel a Társulat anyagi helyzetére, 2016-tól megszűnik a 30 éves tagsági jogviszonnyal rendelkezők tagdíjmentessége. Az érintett tagok szavazati joga és tisztségre választhatósága fenntartásának előfeltétele a tagdíjfizetés, azonban az Elnökség döntése alapján a Tájékoztató enélkül is kiküldésre kerül számukra. Az érintetteket külön levélben is értesítjük.
- Mostantól írásbeli értesítésnek minősül az elektronikus levél is, legalább 24 óra időkülönbséggel történő kétszeri küldéssel. Költségtakarékossági okból, valamint a gyorsabb kommunikáció érdekében törekszünk arra, hogy minél több tagot elektronikusan érjünk el. Ezért március folyamán egyeztetjük tagjaink nálunk nyilvántartásban lévő e-mailcímét, többszöri küldési kísérlettel. Kérjük továbbá azokat a tagjainkat, akiket eddig csak postai úton értünk el, hogy ha tehetik, e-mailcímük megadásával (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre) járuljanak hozzá az elektronikus értesítéshez.
Ha szükséges, további információval a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címen és a + 36 20 935 0050 számon tudok szolgálni.
Köszönettel, az elnökség nevében:
Kosztra Barbara